رییس سازمان حج و زیارت بر ارایه ایده و نوآوری از سوی دست اندرکاران و مستند سازی فرآیندها  تاکید کرد و گفت: خدمات لازم به حجاج باید تا آخرین نفر و تا آخرین لحظه ادامه یابد.

" />

پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

تاکید رییس سازمان حج و زیارت بر ارایه  ایده و نوآوری و مستندسازی فرآیندها توسط دست اندرکاران

تاکید رییس سازمان حج و زیارت بر ارایه  ایده و نوآوری و مستندسازی فرآیندها توسط دست اندرکاران

رییس سازمان حج و زیارت بر ارایه ایده و نوآوری از سوی دست اندرکاران و مستند سازی فرآیندها  تاکید کرد و گفت: خدمات لازم به حجاج باید تا آخرین نفر و تا آخرین لحظه ادامه یابد.

مکه مکرمه- پایگاه اطلاع رسانی حج و زیارت- حمید محمدی رییس سازمان حج و زیارت در نشست مناطق یک و دو اظهار کرد: با عنایت خداوند و اهل بیت عصمت و طهارت حج موفقی را شاهد بودیم و قطعا این موفقیت مرهون زحمات همه دست اندرکاران و همکاری همه خادمان و توجه به دستورالعمل ها و بخش نامه ها بوده است.
وی افزود: رضایت نسبی زایران را در حج امسال شاهد بوده ایم و گواه این موضوع نیز نظرسنجی ها و اظهارات شفاهی زایران حج امسال است.
رییس سازمان حج و زیارت با بیان اینکه رفته رفته از تعداد حجاج کشورمان در مکه کاسته می شود،گفت: ایام تشریق که یکی از مهمترین بخش های عملیات حج بوده به پایان رسیده و رفته رفته زایران به تدریج در حال بازگشت به کشور هستند اما توجه به چند نکته ضرورت دارد که یکی از آنها ارایه خدمات تا آخرین لحظه است.
محمدی تصریح کرد : حجاجی که در حال حاضر حضور دارند با حجاج روزهای سخت ایام تشریق متفاوت هستند چراکه شاید افزایش تعداد روزها و همچنین تکرار در‌ غذا و سایر موارد موجب حساسیت وی شود که شما باید در این خصوص و در این ایام که زایر آماده گله مندی است، با صبر و حوصله، شرایط را برای رضایت هر چه بهتر  زایران فراهم آورید.
رییس سازمان حج وزیارت تصریح کرد: روزهای باقیمانده را با مدارا و صبر با حجاج رفتار کنید و درخواست های آنها همانند تغذیه و .... را به خوبی برآورده کنید.
محمدی افزود: با اصراف مخالف هستم اما در این ایام نیز با امساک مخالف هستم و باید به درخواست های زایران توجه شود .
وی اظهار کرد: تا آخرین لحظه ‌و تا آخرین پرواز باید رضایتمندی حجاج مورد توجه قرار گیرد و این مهم جزو اولویت ما محسوب می شود.
رییس سازمان حج وزیارت درباره زایران مدینه بعد نیز گفت: عزیزان مدینه بعد کار سخت تری پیش رو دارند چرا که باید حجاج را نسبت به شرایط نامناسب کیفیت هتل ها توجیه کنند تا نارضایتی حادث نشود.
محمدی خاطرنشان کرد: در ماههاب گذشته اطلاع رسانی لازم در خصوص تنگی جا در عرفات و منا و همچنین وضعیت هتل های مدینه انجام گرفته بود اما شما مدیران نیز وظیفه تکرار این موضوع و بیان دلایل نامناسب بودن هتل ها را دارید.
وی افزود: هتل های مدینه به دلیل طرح توسعه حرم تخریب شده است و برای اجاره هتل های باقیمانده نیز تلاش لازم صورت گرفته است بنابراین سعی شده تا هتل های مناسبی اختیار  شود اما در هر حال کیفیت هتل های مدینه از هتل های مکه پایین تر است؛ با توجه به شواهد  و قرائن موجود این معضل در سال آینده نیز وجود دارد.
رییس سازمان حج وزیارت به تنگی جا در عرفات و منا اشاره کرد و گفت: سال قبل ۸۶ هزار نفر از حجاج کشورمان در موسم حج حضور یافتند اما به دلیل عدم اطلاع رسانی مناسب، نسبت به تنگی جا در عرفات و منا گلایه داشتند اما برخورد حجاج امسال در خصوص  تنگی جا  در عرفات و منا متفاوت بود زیرا اطلاع رسانی صحیح ی در این رابطه انجام گرفت.
محمدی در ادامه به توجه کردن در خصوص ایده ها و داشتن نوآوری اشاره کرد و گفت: از ایده های مناسب و نوآوری برای هر چه بهتر برگزار شدن مراسم حج تمتع استقبال می کنیم .
وی همچنین خواستار مستند سازی فرآیندها شد و تاکید کرد که این موضوع به همراه داشتن نوآوری و ابتکار عمل برای حجاج سالهای آینده مفید و اثرگذار خواهد بود.
رییس سازمان حج وزیارت افزود: شما دست اندرکاران و عوامل ایده ها را یادداشت کنید و آن را در اختیار مسوولان امر قرار دهید ؛ اعتقاد دارم تلاش ها و ایده های مناسب برای آیندگان اثرگذار خواهد بود و دعای خیر آنها را به همراه خواهد داشت.
محمدی به مدیران مجموعه ها و عوامل توصیه کرد که قدر این خدمت گذاری و موهبت الهی را بدانند و قدردان آن باشند.
وی تاکید کرد: مدیران محترم بدانند که حج ۹۷ هنوز به اتمام نرسیده و همچنان ۴۰ هزار. نفر در مکه و ۱۳ هزار نفر در مدینه حضور‌ دارند بنابراین خدمات تا آخرین نفر همانند روز نخست باید ادامه یابد.

سازمان حج و زیارت امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.